Ny Lärare idag!

Hej alla! Får verkligen ursäkta att jag är så dålig med skrivandet. Har fortfarande problem med min uppkoppling :( Har varit i skolan i en vecka nu, och det gäller att hänga med- för fort går det. I fredags började vi med glamour makeup, innan dess var det bland annat clean beauty. Idag skall vår nya lärare komma! Ser verkligen fram emot detta :D Hans namn är Travis Pates och skall visst vara helt enorm, har sett några av hans arbeten och kan bara förstå varför. Han var nyligen i Finland faktiskt, för att göra någon stor intervju för Elle magazine. Hoppas på att han är riktigt bra.
För övrigt kom Joe Blasco in i förra veckan, gissa om alla blev nervösa! Vilken man! Han började prata lite grann och alla blev helt sålda på hans kunskap. Hoppas verkligen på att han kan hålla några av våra workshops som är varje dag från 4-6. Han skall visst vara lärare för nattklassen, en aning avis. Men om jag väljer att ta advanced beauty så kommer han nog vara lärare där med. Det är en nattkurs under tre veckor, som inriktar sig på mer avancerad beauty, mer korrigering, airbrushmakeup m.m. Skulle så gärna vilja ta den kursen också. Har pratat med några gamla elever och dom tycker absolut att man skall ta den. Det blir tufft, för då har jag tre veckor där jag är i skolan från 9 på morgonen till 10.30 på kvällen. Många har klarat det, så varför inte jag.
Min rumskamrat Christine blev magsjuk dag två och tre, så hon missade en del. Som tur är har hon riktigt bra talang, så hon lägger finare makeup än många i klassen. Var riktigt rädd att jag skulle åka på det, men hade väl någon skyddsängel eller något runt mig!
Har fått en makeup bok från skolan, med nästan 1100 sidor! Så väldigt mycket läsning. Plus att vi skall skissa 100 par ögonbryn, där varje par måste vara identiska. Är dom inte det så måste man måla om alla de som man misslyckades med. En av våra assistenter, en gammal elev sa att hon hade fått göra 250 totalt innan (hon hade Travis som lärare). Så jag gissar att jag kommer bli grym på det.
Tiden rullar på, måste gå upp från sängen nu, skolan väntar! Skall bli så spännande att möta Travis idag!!!
Kraam på er alla!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Hej Evelina!!

GRATTIS på namnsdagen!Hoppas du mår bra.Att du har fullt upp verkar helt klart men också såå intressant det verkar.

Ha en jättebra dag Kramar Monkan

2010-02-12 @ 12:08:17
Postat av: Julia

eve bloggen, vi här hemma vill följa dig. sötis jag ber dig haha :)

2010-02-18 @ 23:49:43
URL: http://juliakrischel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0