Snabb makeup!

Har varit riktigt slö på att skriva på bloggen nu några dagar, skall absolut bli bättre- lovar! Har varit en del shopping inför flytten till Orlando i morgon! Riktigt spännande :)
Idag för övrigt följde jag med till Kyrkan för att vara med på gudstjänsten, mycket roligare här än i Sverige (var i och för sig väldigt längesen jag var på gudstjänst så jag kanske inte skall säga så mycket). Lägger upp en bild på min outfit idag (hade ingen som kunde hjälpa mig att ta bild för stunden, så tyvärr ser ni inte hela mig), en grå kjol med kedja tillsammans med en långärmad offwhite tröja- båda köpta på Charlotte Russe. Till detta hade jag ett par blanka tights från Gina Tricot och mina nyinköpt skor med kilklackar som redan finns uppe på bloggen.
Makeup och hår: Inget vidare idag, då jag åt frukost alldeles för länge! Slutade med att jag hade 12 minuter på mig att fixa allt från på med kläderna, smink, ta ur sovflätan (like a mess!!) sist men inte minst- borsta tänderna.
Som tur var hade jag bättrat på min brun utan sol på överkroppen,clinique- Vilket gjorde att hyn automatiskt blev jämnare :)
1. För att pigga upp ögonen använde jag Helena Rubinsteins Magic concealer, nr 2 både under ögonen samt på ögonlocket.
2. Applicerade Jane Iredales flytande mineralfoundation, latte över hela ansiktet
3. Ovanpå använde jag givetvis Mineral Veil från ID, helt oslagbar om man vill hålla hyn matt hela dagen!
4. Avlutade underlaget med ett rouge från ID, fruit cocktail (har köpt färgen här i USA), på kindbenen men även vid globlinjen för att se lite fräschare ut- tona bara in lätt med rougborsten.
5. För att rama in ögonen lite extra använde jag mig av lancomes svarta kajal, le crayon khol- innanför den övre fransraden, ej den undre (så vidare du inte vill), blir automatiskt lite där när man applicerar på den övre.
6. Avslutade i all hast med Lancomes mascara, Hypnose i svart.
7. Får inte glömma mitt ljusrosa lippbalm från Korres.
Väldig snabb men uppfräschande makeup, perfekt när man har bråttom. Håret, var bara att reda ut fort- blev tyvärr ingen styling idag som ni ser :( Får bli en annan gång istället!
(Glömde till och med att fylla i brynen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0