En dag utan älsklingen

Idag har jag fått spendera dagen utan Adam, han kommer hem sent i kväll så det blir inte förrän i morgon vi ses. Har ändå fått vara med om en hel del idag. I morse åkte jag och kvinnan jag bor hos till kyrkan, här i USA är det nog vanligare än vad det är i Sverige. Måste faktiskt erkänna att det var ganska kul, det var mycket sång och lite skådespel och det var flera präster som pratade- och de hade till och med rolig humor :) Ännu ett plus var fikat innan, doughnuts i alla olika nyanser, frukt, jordgubbar, te, kaffe, godis.. allt man kunde tänka sig. Dock inte så bra frukost, skippade det på morgonen för att i stället fixa håret och sminket :P
Har fått en liten svacka med engelskan, tycker det är bra svårt. Förstår nästan allt, men jag kan ju inte prata språket själv! Det känns som att min tunga är alldeles för stor, och meningarna som verkar så lätta för amerikanarna kommer inte fram lika enkelt för mig kan jag säga. Hoppas verkligen att det kommer att bli bättre, någon som känt sig lika hopplös som jag med detta, som vet att det ändå finns hopp?
Har nu ägnat lite tid åt mina stackars kläder som tills nu har legat i mina resväskor, har verkligen hoppat fram och tillbaka i rummet för att dom har legat i vägen. Nu är allt på plats, så det känns riktigt bra. Skall väl strax gå ut och kolla på tv med de andra två i huset ;)
Btw, verkar som att det skall bli bättre väder snart igen. Alla här skyller på mig när det gäller vädret, att jag tog med mig det från Sverige. Nästan att man börjar tro dom då det inte har varit så här kallt på 15-20 år! Å verkligen inte så många dagar i sträck! Skulle behövt ta med mig mina vinterkläder.  Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Hej! Hittade nyss din blogg genom Julias. Såg att du skulle till USA, och sedan att du är i Melbourne! Är det där du bor? Jag bodde i Melbourne i nästan ett år med min pojkvän, ska dit i sommar igen. Säg till om du vill ha några tips :)



Mvh Evelyn

2010-01-11 @ 14:03:22
Postat av: eve

Hej Evelyn! Å så spännande! Ja, jag bor här nu tills jag flyttar in till orlando den 25:e Bor din pojkvän fortfarande här?

2010-01-11 @ 14:09:49
Postat av: Evelyn

Ja, han bor fortfarande där :) så jag var där lite över jul. Är så anundsjuk på att jag inte kan vara där. Det är helt fantaskiskt fint där på våren! Stranden är jättefin så fort solen kommer fram och det finns massor med bra restauranger!! Hur länge blir du kvar i USA?

2010-01-11 @ 19:58:01
Postat av: eve

Å vad gött! Men är han från Sverige då eller- fast att han bor här, eller kommer han härifrån? Hoppas på att det blir varmt snart igen så man han åka till stranden :) Svinkallt just nu.. Älskar att äta på Carrabba´s :P Kommer hem i maj igen.

2010-01-11 @ 22:00:01
Postat av: Evelyn

Pratade precis med min kille!Jag åker till Usa den 13 för en veckas semester innan skolan börjar!blir tyvärr inte melbourne, men jag får åka o resa iaf :)



han är faktiskt amerikan!du måste prova The Jungle Organic resturant. De har världens godaste mat! Jättenyttig och grym!

2010-01-11 @ 23:13:50
Postat av: Julia

hörde nått om 1 minusgrad i florida idag? och du har linne på dig?? :P haha

2010-01-11 @ 23:27:41
URL: http://juliakrischel.blogg.se/
Postat av: eve

Evelyn: å vad härligt! Det är ju inte så illa det heller :) Å det stället måste jag försöka leta upp då! låter bra med nyttig mat.. har lyckats äta det mest onyttiga hela dagarna här haha! Får träna som en tok nu tror jag!

2010-01-11 @ 23:40:39
Postat av: eve

Juliettan ;) du har så rätt så rätt- så himla gött att du är uppmärksam! ett pluspoäng till dig! Bilden var från i höstas när vi var här.. vill att det skall vara som då! Men det skall visst bli varmt snart igen ;P

2010-01-11 @ 23:42:15
Postat av: evelyn

den ligger på Higway A1A. du måste äta deras chicken burrito! Du kommer älska den :)

2010-01-12 @ 00:07:03
Postat av: eve

Det skall jag absolut göra! Skall försöka planera in det i veckan :D tusen tack för tipset!!

2010-01-12 @ 00:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0