Min makeup idag

Hejhopp! Hoppas allt är bra med er därhemma :) Tänkte bara lägga upp en bild på en enkel makeuo som jag har idag, känns ju alltid lite mer uppiggande när man lagt ner några extra minuter på på skönhetssidan. På bilden nedan så har jag bara lagt en ljus skugga på hela ögonlocket I.d Soul, efter det så gjorde jag en svart eyeliner på vardera öga- med en liten vinge utåt ( det gör man som man vill, en del kan tycka det är svårt medan andra är vana med det- men var inte rädd för att testa), på den ljusa skuggan applicerade jag en skimmerskugga, I.d Queen phyllis, inklusive en tunn markering längs de undre fransarna för att ljusa upp och förstora lite extra. Sen har jag inte så mycket till globlinje som en del har, så därför markerade jag den genom att använda en brun skugga, I.d Java- För att få det naturligt brukar jag använda en lite större ögonskuggspensel, så blir inte resultatet så skarpt. För att det inte skulle se för "brunt" ut, så skuggade jag in lite utav min rouge på ovanpå det bruna med min rougborste. Avslutade självklart med svart mascara för att få extra fokus på ögonen.  Lite snabb förklaring på min makeup idag, lovar att göra det ännu mer utförligt när utbildningen börjar. Ljuset är inte det bästa för att ta ett makeup foto, lyser in snett så skuggningen blir kanske svår att se för er?! :/
För er som undrar, Ja- Jag har peruk idag :D haha!
Kanon när man har en dålig hårdag!
Skall iväg och handla lite mat nu! tack å hej!

Kommentarer
Postat av: Janni

Heej!

Vilken fin blogg!

Tack så mycket!! det är helt underbart!!

Hur mår du och vad gör du nu för tiden:)?

Sköt om dig!! Kramar

2010-01-17 @ 18:39:57
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Sanna

Kan du inte fortsätta lägga ut bilder på din make?

Skriv gärna vilka produkter du använder oxå.. och om dom inte finns att få tag på i Sverige kan du väl skriva vad kan kan använda istället?

2010-01-18 @ 22:43:30
Postat av: Eve

Hej Sanna! Kommer definitivt att göra det, kul att di frågar! Kommer bli väldigt mycket mer när jag börjar på joe blascos makeup skola! Det är det bloggen är till för i framtiden, blir bara denna denna månaden där det bara blir mer som en dagbok :D men då vet ni ju alla lite mer om mig! Skall absoult skriva märke och färger, blir lite bättre upplägg på tipsen senare också.

2010-01-18 @ 23:33:49
Postat av: Janni

O gud så spännande, och så roligt. Jag älskar också allt med skönhet och makeup!

Det är helt klart det jag hade velat göra om jag skulle pluggat:) Lycka till nu då!

Hur länge ska du vara där? Är killen också där nere nu?

Kramar

2010-01-19 @ 10:05:04
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0