Soldusch- Magic Tan

Igår gjorde jag min första soldusch :D Innan har jag alltid applicerat brun utan sol produkter på mig själv, har två favoriter som passar mig bra och det är Faux tan från Bare Minerals, dock lite svår till personer som inte är vana att använda brun utan sol (är ganska tjock i sin konsistens)- men får man till det bra så blir resultatet fantastiskt! Den andra favoriten är Clinique Self Sun Body Tinted Lotion, jag använder medium/dark- även till ansiktet utan att få några problem med finnar. Finns en som är anpassad för ansiktet, men eftersom jag tycker att det passar utmärkt med den jag har så använder jag den. Rekommenderar att prova sig fram, lär dig lyssna till hur just din hud fungerar. Denna brun utan sol produkt är väldigt lätt att applicera!
Men tillbaka till solduschen, väldigt spännande att prova måste jag säga. Jag fick all information av tjejen som jobbade på L.A Tan, sen var det bara på med skyddsmössa och barriärkräm för händer och fötter innan jag gick in i duschkabinen. Väl där inne blev jag sprayad över hela kroppen, först framsidan och sedan baksidan.
När jag kom ut efter ungefär 30-40 sekunder baddade jag försiktigt av mig med en handduk för att få bort överflödet av vätskan. Vätskan som jag blev sprayad med hette clear,den gav ingen färg från början vilket jag egentligen velat ha, bronsvätskan var slut för tillfället (Av den får man en gyllene färg med en gång pga att den är färgsatt, så den denna nyans tvättar man senare av när man fått sin riktiga färg inunder).
Jag blev rekommenderad att använda steg 2, då hon tyckte att 3:ans nivå var för mörk för mig. Ville ju givetvis ha det som gav mest, men lyssnade på hennes rekommendation. Resultatet: Bra, men hade väl kunnat tänka mig lite mer färg ändå. Dock missade jag antagligen att använda ordentligt med barriärskräm på mina fötter och lite på händerna, blev lite flammigt där- När man gör detta på sig själv vet man exakt vart man lagt brun utan sol krämen och kan sedan sudda lite lätt med en handduk, på detta sätt förhindrar man att det blir ojämnt, (får försöka peela bort det ojämna sen och lära mig detta till nästa gång),  kanske tur att jag inte tog steg 3 denna gång. Kan ju istället använda min egna brun utan sol emellan. Jag betalade 10 dollar för detta igår, alltså ungefär 70 kr- Andra dagar kostar det 30 dollar per gång, så bäst att gå dit varje måndag då ;)

Kommentarer
Postat av: Tone

Blir Faux tan Bare Minerals bra i ansiktet? Känns jobbigt att köpa två dyra krämer så om den funkar både för ben och ansikte så vore det toppen. Såg att Faux tan Bare Minerals blev bland de bästa brun utan sol produkter på bäst-i-test.se av massor av BUS-produkter.

2010-03-03 @ 22:37:53
URL: http://www.bäst-i-test.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0