Äntligen beställt belysning till makeup platserna!

Efter mycket letande och funderande på ljuskvalitét och design kring min belysning till styling rummet så har jag äntligen hittat det jag söker! Innan var jag fast besluten att ha ett typiskt "hollywood makeup lightning" med ljusbulber runt om speglarna. När jag väl hittade det så fanns inte den belysningen jag ville ha. Något som är viktigt att tänka på när det gäller ljus till makeup är att det är så nära dagsljus som man kan komma, runt 5500 kelvin. En annan grej som man skall kolla upp är hur färgåtergivningen (Ra index) är på belysningen du tänker köpa. Ju närmare 100 destå bättre färgskala tar ljuset upp, vilket är viktigt när man vill lägga en perfekt sminkning.
Jag hittade en hemsida, rattljus.se och fick kontakt med en jättegullig tjej som heter Sarah. Rikigt bra service tycker jag att jag fick, så nu har jag beställt 6 st lysrör som förmodligen kommer innan helgen. Kan därför inte säga om det blir så bra som jag tänkt mig, men troligtvis blir det så.
Lägger upp en bild på armaturen som jag skall ha lysrören i. Dom kommer från Markslöjds och modellen heter Melrose. Har inte satt upp någon armatur ovanför spegeln ännu, har inte bestämt ännu hur jag vill ha det. Skall kolla när lysrören kommer hur belysningen blir.
återkommer hur resultatet blev :)
En utav de två makeup stationerna, nya paletter inhandlade från makeup store och lite annat kul från MAC.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Snyggt det blir!

2011-04-14 @ 04:26:37
URL: http://makeuponista.se
Postat av: Elin Sunnert

Hej!

Håller på att leta en bra lysrörsarmatur till min lilla salong, hittade din blog.=) Vad har du för lysrör i dina armaturer?...Och tycker du de fungerar bra? Verkar toppen!

Mvh Elin

2011-09-25 @ 17:15:09
URL: http://www.elinsunnert.com
Postat av: Linda

Hej!

Googlade belysning för make up och hittade ditt gamla blogginlägg. Hur har det funkat med belysningen? Nöjd?
Om du har lust/möjlighet får du jättegärna maila mig och berätta. [email protected].

Tack å hej! =D

2012-09-11 @ 10:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0