Första gången med ögonfransförlängning

Igår åkte jag in till stan för att få min första ögonfransförlängning. Jag var väldigt nervös innan då jag sett ett flertal fått mindre bra resultat efter ett besök hos deras fransstylist. Trots detta ville jag att det skulle synas om jag ändå gör det, och jag blev otroligt glad när jag fick se resultatet efter 2,5 timmar! Jag bestämde innan vi satte igång att ha kortare franslängd i inre ögonvrån ut mot mitten, och att det successivt blev längre fransar ju längre man kom mot yttre ögonvrån. De yttersta fransarna har även en så kallad D båge (mer böjd), medan de andra är en C båge som är lite mindre böjda. Här kommer en bild, jag kommer uppdatera er om resultatet blir mindre bra efter någon vecka.
Min makeup idag:
  • Applicerade ett tunnt lager med Priori´s coffeeberry mineralfoundation nr 3. (Vet ej om den finns i Sverige ännu)
  • MAC´s Pro longwear concealer NC 20 under ögonen. (Har man väldigt blå ton under ögonen så föredrar jag NW serien som har en lite mer rosa baston)
  • MAC´s ögonskugga "Da Bling" på hela ögonlocket, ger ett fin rosa skimmrig finish
  • Lite, lite mascara på underfransarna, ej på de övre! (viktigt att man inte använder mascara för hållbarhetens skull).
  • Rouge från Joe Blasco i färgen "Puff", den är en härlig klar rosa färg.
  • Läppar, MAC´s cremestick liner i färgen "pink treat", la bara kontur och tonade in i läpparna.
  • MAC´s läppstift "hot gossip"

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint :) va kosdtade det?

2011-04-27 @ 20:57:54
Postat av: Evelina

Hej! Tack :) Jag hade faktiskt turen att få det gratis första gången. Priset ä 1600 kr första gången, sen för refill 450 kr och då måste man göra det inom tre veckor annars blir det dyrare. Ha det gott!

2011-04-27 @ 22:37:44
Postat av: Elin

Åh vad fint. Vill med ha! Hur går en fransförlängning till och vad kostar det?

2011-04-27 @ 22:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0