Gårdagens träningspass

Det fick bli ett body pump pass igår kväll, man får hålla igång nu så man kan få lite definierade muskler innan sommaren ;) (I allafall ha som mål).  Min pojkvän jobbar som personlig tränare, vilket har varit väldigt bra för min del fram till i februari då han fick ett kanonjobb som PT i Stockholmsområdet. Tråkigt för mig, lyckost er som befinner sig i Stockholm som kan ha tillgång till honom oftare än mig. Innan han flyttade upp i februari så hjälpte han mig 4-6 dagar i veckan vilket gav väldigt bra resultat!
Nu blir det coaching via telefon, så han håller allt koll på mig trots allt ;) Tack vare detta går det ju fortfarande bra, men jag saknar honom på gymmet under veckorna och därför blir det istället att jag bokar in mig på olika grupp pass tills vidare- för då vet jag att jag kommer iväg.
Jag gillar Body Pump, känns bra att jobba igenom kroppens stora muskelgrupper. En viktig sak att tänka på innan man börjar med pass är att lyssna på hur din kropp reagerar, inte någon annans. Är man ny inom träning är det lätt att göra som alla andra gör, använda samma vikter m.m- Inte bra! Lär dig varje övning, och hinner du inte med, gör allt i din egna takt så du inte skadar din kropp.
Spinning är ett annat pass som jag försöker gå på två gånger i veckan, det är viktigt att man får med konditionen också. En kombination av styrka och kondition är väldigt bra!
Hade faktiskt bokat mig på spinning nu vid lunch, men avbokade mig faktiskt- slarv, slarv.. Men måste faktiskt erkänna att det inte lockar mig särskilt mycket när endast 4 personer stod på bokningslistan :) Det är ju det som är grejen med pass, att det skall vara fullproppat, och alla kämpar och peppar på varandra. Så jag får väl stålsätta mig och gå ut på en löprunda senare, har lite dåliga knän och får oftast ont av den typ av träning.
En nyhet är att Adam har gått med på att gästblogga här hos mig:) Han kommer skriva lite inlägg om träning, lägga upp lite träningsövningar m.m! Är det något speciellt som du skulle vilja ha information om så skriv, jättebra att få förslag om vad ni vill läsa om!
En dag när Adam körde ett hårt pass med mig. Här är en övning i TRX :) Kanonpryl tycker jag! I denna gör jag en övning motsvarande armhävning, man kan öka svårighetsgrad beroende på hur man står. Denna övning kräver en stark bål vilket är bra!
Ett TRX pass med Adam i vintras, något som jag saknar. Han har lämnat TRX:en till mig här hemma, men gillar hans hjälp :) Skall börja planera in lite mer tid med egna styrkeövningar igen. Detta är en träningsmetod som man kan träna hela kroppen med, övningen jag gör på bilden motsvarar armhävning. Det som är positivt med detta träningssätt är att det tvingar dig att tänka på stabilitet och använda bålen mycket, något som många är svaga i. Adam kommer skriva inlägg om detta framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0