Tonfisksallad med wookade grönsaker och yoghurtsås- Följ min blogg med bloglovin

Nu har jag precis ätit en riktigt god lunch, snabb och enkel att tillaga :) Jag gillar att äta en sallad, men ibland vill jag inte äta enbart kallt, så därför gjorde jag en kombination av varmt och kallt.
Det här behöver du:
Wook: (valfritt vilken mängd man vill ha, funkar bra med andra grönsaker också, som tex. sparris, champinjoner- eller varför inte lägga till dessa bland allt annat) Skall bara stekas en kort stund.
  • Broccoli (mindre bitar)
  • Zuccini (skivad)
  • Röd paprika (ca 1/4 paprika)
  • 1 näve babyspenat
  • 3-5 coctailtomater, dela på mitten och tillsätt alldeles i slutet- så dom hinner bli lagom varma.
  • Smaksätt efter tycke, idag hade jag en skvätt soya, vitlökspulver, chilipulver, lite curry.
Övriga tillbehör:
  • 1 liten burk tonfisk (70 gram avrunnen, Abba)
  • 1 kallt ägg
  • 3 romansalladsblad
  • sockerärtor
  • Kokt blomkål, jag kokar den med salt kryddor och örter, (man kan även använda buljong).
Yoghurtdressing:
  • 50 g lättyoghurt (arlas, 0.5% ekologisk), (för mer protein använd kesella med en skvätt vatten istället)
  • pepparmix
  • salt
  • vitlökspulver
  • chilipulver
Smaklig måltid!

Äter man efter viktväktarna är denna portion endast 4 points

Kommentarer
Postat av: ami

Jag älskar din blogg, kul med mkt uppdatering också. har en fråga som jag hoppas du kan svara på :) när jag lägger mascara så blir det så klumpigt och fult, hur ska man göra för att få långa fransar utan massa klumpar? din favoritmascara?



sen undrar jag om du kan visa hur du sminkar dig, från början tills du är klar?



du är väldigt söt

2011-04-14 @ 22:51:10
Postat av: Evelina

Hej Ami! VAd roligt att du gillar den! En väldigt bra fråga tycker jag, tänkte att jag under nästa vecka skriver ett inlägg till denna fråga! Många har just problem med att det blir klumpar utav sin mascara. Givetvis kommer jag skriva upp mina favoriter och mina små knep för att få en bra applicering;) Hur jag sminkar mig kommer också inom kort så fortsätt att hålla utkik på bloggen! :D ha det bäst så länge!

2011-04-16 @ 23:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0