Ungsbakad torsk i folie

Idag blev det en riktigt god fiskrätt till middag. Det är inte förrän nu på senare tid som jag har börjat äta mycket fisk, nu har jag börjat uppskatta det vilket är både bra och nyttigt! Man skall ju helst äta fisk minst två till tre gånger i veckan. Kanske blir detta ditt nya favorit recept :)
Receptet är för 1 person, så det är bara att lägga till för hur många som skall äta.
Detta behöver du till torsken:
  • Torskfilé 150 g
  • Babytomater, dela varje i fyra delar
  • Ungsfolie
  • Salt
  • Dill, jag använder torkad
  • vitpeppar
  • Chilipeppar
  • Vitlökspulver
Dom två sistnämnda kryddorna testade jag idag, i vanliga fall har jag bara haft salt, vitpeppar och dill. Så prova dig fram.
Sätt ugnen på 250 grader. Riv av en bit foliepapper, tillräckligt stor så du kan göra ett litet paket med innehållet. Salta lite på foliepappret och lägg sedan på fisken. Krydda med mer salt, vitpeppar och dill. (Chilipeppar och vitlökspulver om så önskas). Lägg de delade tomaterna på torsken och packa in allt till ett foliepaket, sen är det bara in i ugnen ca 30 min (eller tills fisken är fast och fin).
Till detta åt jag idag:
  • Kokt blomkål
  • Kokt broccoli
  • 80 g pressad potatis
  • Sallad, olika sorter, paprika, gurka, sockerärtor
  • Dekorerade med en uppskivad jordgubbe och några stora blåbär, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0