Mirakelnudlar?!

För ett tag sedan köpte jag på mig ett helt gäng med de så kallade "mirakelnudlarna"! Det är uppbyggda på fibrer och påverkar ingenting på insulin nivån i kroppen (blodsockret). Därför är dom perfekt om man vill minska sitt kalori intag under en dag, eller om man äter en kost med ett minimalt intag av kolhydrater, ex. LCHF. I en portion beräknas det vara 5 kalorier! Jag tycker dom fungerar jättebra som alternativ till nudlar, dom smaksätts utav maten du lagar. Jag brukar använda dom i wook bland annat. Idag testade jag ett nytt smarrigt (egenpåhittat) recept.
Mirakelnudlar med blomkålsröra och kyckling:
3-4 portioner:
2 paket Mirakelnudlar (jag köpte mina på gymgrossisten)
3 kycklingfiléer
100 g Philadelphiaost (light om man vill)
Valfri mängd soltorkade tomater (Santa Maria har väldigt god smak)
1 blomkålshuvud
1 buljongtärning
ett knippe färsk basilika, eller torkad
Salt, svart och vitpeppar efter tycke och smak (jag använde även vitlökspeppar)
Strimla kycklingfilén i bitar och stek sedan i stekpanna med kryddor. Koka under tiden blomkålen tillsammans med en buljongtärning. När kycklingen börjar bli klar, häll i de soltorkade tomaterna tillsammans en stund för att stekas ihop, jag föredrar hackade. När Blomkålen är färdigkokt, häll av vattnet och vispa samman med en elvisp eller mixer tillsammans med philadelphiaosten. Detta bli då som en krämig sås, krydda även denna efter tycke och smak. Blanda allt samman och lägg i mirakelnudlarna, låt koka ihop snabbt för att ge nudlarna smak. Ett tips är att även tillsätta delade coctailtomater de sista minutrarna. Vill inte ha för mycket färgrika ingredienser just nu då jag bleker tänderna :)

Kommentarer
Postat av: Miracle Noodle Scandinavia

Låter kanongott!



mvh /Miracle Noodle Scandinavia

2012-03-07 @ 18:58:07
URL: http://www.miraclenoodle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0