Vad hände med botoxen?

Nu har det ju gått 3-4 veckor sedan jag gjorde min första botoxbehandling. Anledningen till att jag gjorde den var ju dels av nyfikenhet men också för att försöka lyfta mitt ena ögonbryn betydligt. Ögonlocket på mitt högeröga syns knappt när jag slappnar av, medan det vänstra öga syns ordentligt. Detta blev ju jobbigt så fort jag skulle lägga min ögonmakeup, det blev ju inte samma på båda ögonen! Men nu efter dessa veckor så har det blivit mycket, mycket bättre! Carina på Stureplanskliniken i Göteborg har varit så proffsig och fantastisk när jag varit där, lugn och lyssnar bra på en- superviktigt! När det hade gått 2,5 veckor så var det dags för återbesök för att kolla till både läppar och botoxområdet. Läpparna är jag väldigt nöjd med! Botoxen hade tagit bra, men min högersida hade inte lyft sig så mycket så Carina korrigerade det med lite mer på det området. Nu efter 4 dagar efter det så är mitt ögonlock synligt! Klart att det är lite olika, givetvis finns ju en anledning till att det högra ögat är mer hängit- jag har ju mer hud där haha. Men lägger upp en bild från i morse så ser ni skillnaden, ni kan se mina ögonlock trots att jag är helt avslappnad. I love it!
Så här var det innan:
Efter, kolla in mitt höger öga (er vänstersida), litet veck, men mycket mer likt det andra. Ögat är ju mer upprätat ;) Förebiilden känns ju som det snart tippar nedåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0