Bakar!

Fick ett ryck nu på seneftermiddagen och började baka ett bröd som jag hittade på fitnessguru.se! Ser väldigt gott ut på bilden, men vi får se vad som händer. Givetvis klantade jag till det och tog alldeles för mycket salt, då jag gör två satser (vill ha det till en limpa) så skulle det vara 3 g salt i varje, alltså 6 gram.. Vad gör Evelina.. Jo 9 gram blir nog bäst- Och det kan jag säga att det inte var, i allafall inte efter att jag smakat på smeten! Det var riktigt salt! Men hoppas på att slutresultatet blir bra. Hade inte heller pumpakärnor, så tog solroskärnor i massor istället, och jag hade inte heller One Wheys protein i chocklad/hasselnöt och tog därför bakepro från Dahlblad´s. Hmm.. Inte mycket som stämde med orginalreceptet. Om någon testat eller kommer testa det riktiga receptet skriv gärna hur det blev, för uppenbarligen kommer jag inte känna någon större likhet ;) Receptet hittar nu HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0