Har varit sysselsatt ett bra tag nu..

Håller på för fullt att förbereda mig inför fredagens jobb, och det är inte på MAC denna dag. Däremot skall jag jobba där i morgon och på torsdag så packar och donar med mina sminkprodukter redan nu så jag inte får panik torsdag kväll efter jobbet. Köpte för ett tag sedan tomma paletter hos Perukmakaren i Göteborg. Märket är från Kryolan och det finns plats med 24 färger i varje palett, dessvärre insåg jag nu att jag har ungefär dubbelt så många läppstift än det jag fick plats med. Men detta är ju  ändå en bra början och  det kommer bli väldigt smidigt när man skall jobba, dels tar det mindre plats, det är lättare att se alla färger plus att det går så mycket fortare att lägga upp. Det går även att köpa Kryolans egna läppstiftsrefiller och sätta i, men i och med att jag har många fina läppstift vill jag ju givetvis kunna använda dom. Det jag gjorde var att ta ur hela stiftet från hylsan lägga det i en vit luten refillkopp, sen in i micron på högsta värme i ca 1 min för att göra stiften lätta att skulptera ner i koppen- Så svårare är det inte, men det tar tid :) Jag har läppstift på hela händerna och ansiktet efter att ha kiliat och pillat haha! Byxorna har rött läppstift på sig och min fina vita t-shirt är nerkladdad.. Så ett tips är att ha oömma kläder :)
En del av läppstiften, längst ner på bilden kan du se hur jag tagit ur stiften och placerat på refillkoppen, längst till höger kan ni se en som är klar :)



Det färdiga resultatet!


Närbild på palett 1


Närbild på palett nr 2


Nu skall jag iväg och handla lax i fiskeboden som jag skall ha till middagen som jag skall laga! Mums mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0