I Lördags var det maskeradfest!

I Lördags var jag och Adam bjudna på maskerad hos Liza och Peter! Älskar att få klä ut mig, så det blev alltså en peruk i kopparblond färg tillsammans med polisdräkt. Fick flera mail om jag hade klippt och färgat mitt hår, men svaret är alltså nej :) Ett tag beställde jag hem massor av peruker i olika modeller, så jag kan bara välja och vraka bland olika färger och hårstilar. Skönt om man inte vill styla håret en dag. Här är en bild med hatten på, kanske kommer upp lite fler, vet att Liza tog lite bilder på plats :) Adam som såg lite mörbultad ut på bilden från i Lördags var alltså piggare än vad bilden visade ;) Jag var förbi perukmakaren i göteborg innan helgen och köpte på mig lite specialeffekter. Bland annat Collodion, som skapar illusionen om ett insjunket ärr. En produkt som man skall använda väldigt varsamt, och ej på för stora områden. Men som specialeffekt fungerar det perfekt. Det jag köpte mer var tandfärg som gör tänderna nicotinskadade. Dessa var dom jag använde, men köpte massor mer, bland annat flytande latex, refillpaletter m.m. Innan jag lade på collodion vätskan där jag ville ha den så färgade jag huden lätt med en blandning av mörk röd och svart creme makeup. Man kan välja lite beroende på hur man vill att ärret skall se ut. Sen gjorde jag ett snabb blåtira med samma färger.
Lägger upp bilden på Adam igen, ärr på kinden, över läppen på hans högra sida, pannan och blåtira på Adams vänster öga. Nicotinfärg högra sidan (kan ses lite grann på bilden).

Kommentarer
Postat av: Robin

Vart kan man köpa Collodium?

2011-11-03 @ 08:48:12
Postat av: Eve

Det finns att beställa från internet, där det finns specialeffekter. Jag köpte det på perukmakaren i Göteborg. :)

2011-11-03 @ 13:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0