Testa på ett nytt sätt att träna din bål!

Här kommer ännu ett inlägg av Adam. Denna bålövning är en bland mina favoriter, tycker att jag märker stora och snabba resultat. Brukar alltid skämta med Adam att jag äntligen fått sidorna att bli mer som en "gitarr sträng", jag kan verkligen känna muskeln ordentligt vilket jag definitivt inte gjort tidigare! Har ni några frågor så är det bara att skriva på!
Adams inlägg: Denna bålövning är väldigt effektiv på magmusklerna, speciellt sidomusklerna. Målet med denna övning är att naveln alltid skall peka rakt fram, du skall alltså motverka rotation i bålpartiet, vilket är lätt hänt då skivstångens tyngd gör att man gärna ger efter. Se till att börja med lägre vikter om du inte kört denna övning tidigare, men det är viktigt att det är såpass mycket att du ändå känner att fokus ligger på magen. Stå rakt, med lätt böjning på knäna, stången skall vara helt lodrät  med golvet när du har dina armar helt utsträckta. Arbeta på samma sätt som i videon. Tänk på att trycka och hålla emot med magen hela tiden, akta så inte ryggen tar stryk- Lätt när man blir för trött eller använder alldeles för tunga vikter. Jobba från sida till sida i jämnt tempo, Ju större vana du har vid övningen kan du ha ett högre tempo men se till att inte svinga stången från sida till sida utan att du är fokuserad på vad du gör. Evelina gör 3 set med 20 rep (10 per sida). Efter några gånger och du känner förbättring, se till att utmana med mer vikt. Kämpar du på ordentligt och gör denna övning korrekt kommer du känna att sidorna av din mage blir väldigt starka.  /PT Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0