The naked truth..

Har fått fler förfrågningar om vilken foundation jag använder och vilken jag rekommenerar. Själv använder jag en foundation från MAC som heter Studio Fix Fluid. Den har en nermattande finish vilket jag gillar då jag lätt blir glansig i t-zonen. Däremot älskar jag lyster, men på rätt sätt- därför föredrar jag att applicera någon lysterprodukt i efterhand. I detta inlägg lägger jag upp en bild innan applicering av foundation och concealer och sen en efterbild som ni ser nedan. Jag fullkommligt älskar MAC´s Prolongwear concealer! Täcker väldigt bra och har ändå en naturlig finish, den sitter otroligt bra under hela långa dagen. Den använder jag under ögonen och på ögonlocken samt haka och näsvingar så jag är väldigt rödflammig :) Efter jag lagt concealer applicerar jag ett tunnt lager med Studio Fix Fluid över hela ansiktet. Efter de sätter jag allt med ett puder, just nu använder jag ett transparent puder från MAC´s Prep&Prime serie. Detta gör att min makeupbas sitter på plats och inte blir klibbig. Tänk på när du väljer foundation att du anpassar den efter hur din hud är och inte någon annans. Det är en av anledningarna det är bra att gå till en disk och få professionell hjälp om vad som just du behöver för att få bästa resultat. Få gärna inspiration från tidningar, vänner, bloggar m.m men se till att inte stå fast vid att du ska ha exakt samma bara för att din kompis har en sån foundation till exempel. Det kan hända att du kan ha exakt samma, men det kan ju faktiskt finnas någon som ger det där lilla extra då den passar just dig. Men det är aldrig fel att testa sig fram!
Helt utan makeup, fransarna sitter på permanent- fixar dom var 3:e vecka. Passa på och se hur det ser ut när jag inte fixat mina bryn, när jag inte gjort något med dom ser man att den ena sidan är högre än den andra, vilket är vanligt då man sällan är helt symmetrisk i ansiktet, däremot går det att korrigera på ett bra sätt med ögonbrynspenna eller skugga- Det är min räddning kan jag lova :)


Mer utjämnat, foundation och concealer satt med transparent puder. Detta är en bra grund att påbörja resten av sin makeup. När man inte lagt något annat än detta ser man ju ganska färglös ut vilket är något jag gärna strävar efter-resten lägger vi på i efterhand, så som konturpuder, ev. solpuder, rouge, highlight, skuggor, valfritt till läppar. En foundation skall inte göra dig varken ljusare eller mörkare, se till att få utprovat en som stämmer med just din hudton, då blir det som finast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0