Två behandlingar på Stureplanskliniken

Igår hade jag bokat tid på Stureplanskliniken för att fylla på läpparna och testa botox för första gången. Läpparna har jag gjort en gång tidigare hos Fredrik Berne på Klinik 34- och var jätte nöjd med resultatet! Men nu testade jag denna klinik då jag har en före detta arbetskollega Johanna som jobbar som hudterapeut där. Det var Carina Gamborg som utförde behandlingarna, hon var otroligt lugn och tog sig verkligen tid att lyssna på mig! Ett stort plus! Egentligen har jag inga behov av att göra några sådana här ingrepp då jag har både fylliga läppar normalt sett och rynkorna i pannan har inte direkt börjat dyka upp.. Den stora anledningen till att jag egentligen utsätter mig för detta är för att jag tycker att det är så kul att testa på nya saker- Jag tycker det är viktigt för mig som jobbar i branschen att jag verkligen vet vad det handlar om. Jag är VERKLIGEN emot alla typer av överdrivna "looker" som en del får utav ingrepp, och jag tycker det är fy skam av vissa sjuksköterskor och läkare som faktiskt godkänner vissa ingrepp på människor som har totalt vrängd verklighetsuppfattning. Jag pratade länge med Carina om att det skulle se naturligt ut, och slutresultatet får vi se om någon vecka när svullnaden från läpparna har lagt sig- Ni skulle ha sett mig igår, jag såg ut som en himla seriefigur med uppplumpade läppar haha! Det har förvånadsvärt lagt sig bra om man jämför med gårdagen, men nu börjar blåmärkena träda fram :) Får bli mörka läppar några dagar. Botoxen var mer en test för att se om mitt ena ögonbryn kan få sig ett lyft, men det ser jag inte förrän om ca 4 dagar, sen skall jag tillbaka om 2,5 vecka för att kolla så allt ser bra ut. Man kan ju skriva en massa om detta, men fråga bara på om ni vill veta något. Lägger upp en bild från idag, det är inte vackert men vill att ni skall se hur det ser ut.
Helt naturella, här kan ni se alla blåmärken ;) Ni kan se en hel del svullnad.
Under dagen idag la jag en apricos/orange nyans på läpparna för att ta ner en hel del utav de blå tonerna.

Kommentarer
Postat av: Titti

Är det dyrt? Skulle gärna testa lite botox i rynkorna.

/titti

2011-10-25 @ 21:39:32
Postat av: Eve

Det kostar en hel del :) Du kan hitta priserna på www.stureplanskliniken.se Beror på hur många områden man lägger i, tror det börjar från 3000 kr. Men fram till sista nov kan jag ge dig ett presentkort på 500 kr på valfri behandling över 1000 kr :) säg till så fixar jag det till dig!

2011-10-31 @ 19:29:08
Postat av: Sanna

Hej!

Jag har tänkt att göra mina läppar på Art clinic hos Carina gamborg. Måste säga att jag tycker dina läppar blev väldigt fina. Har du lite tips innan behandlingen?

2013-07-16 @ 16:57:11
Postat av: Eve

Hej Sanna! Hittade ingen mail till dig, så hoppas du ser här :) vad roligt! Carina är så bra! Jag ska dit idag faktiskt! Nått som jag gjort är att ta med en inspobild på någon läppform, just för att ha en riktlinje vad just du önskar. Sen är det så att alla har olika förutsättningar för hur det blir- men om hon får se bilden kan hon i allafall eftersträva så gott det går alt så ser hon att man inte passar i den formen och då kommer hon ge förslag på hur hon tycker det ska vara. Carina jobbar numera på art clinic i gbg :) lycka till! Och vill du maila mig så tveka inte på att höra av dig!

2013-07-17 @ 07:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0